Hlavní obsah

Další Mini už může být Made in China

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Možná zanedlouho přijde oznámení, že Mini se přesouvá do Číny. BMW prý v současné době zkoumá, jestli se mu vyplatí tato dohoda navržená největším výrobcem SUV v Číně, firmou Great Wall Motor.

Foto: Ladislav Levín

Mini Countryman Cooper S E All4

Článek

Mini byly vozy prakticky znamenající Velkou Británii. Je to synonymum jako double decker, Rolls-Royce nebo londýnské black cabs. Jenže spousta věcí se mění. Londýnské taxíky už patří Číňanům a budou elektrické. [celá zpráva]

Rolls-Royce bude také elektromobil. A double decker nahrazují jiné autobusy. Takže teď je na řadě Mini.

V současné době se Mini vyrábí po celém světě. Tedy hlavně v britském Oxfordu a v Nizozemsku. Jen Mini Countryman se vyrábí na mnoha dalších místech (třeba v Indii). Přesun značky Mini by byl jen logickým vyústěním několika faktorů – Brexitu, a hlavně čínské politiky dovozních cel na auta.

Vozy vyráběné v Číně jsou daňově výrazně zvýhodněny proti automobilům vyrobeným mimo území Číny. A bude se to zhoršovat, protože tamní vláda tyto podmínky ještě zpřísnila, a navíc nasadí jakési emisní kupony na dovážená auta, která nebudou mít elektrický pohon,

Největší čínský výrobce SUV

Značka Great Wall je známá jako největší čínský výrobce SUV, ale také jako jeden z největších plagiátorů automobilů. Firma před lety chtěla prorazit v Evropě s kopií Opelu Frontera, ovšem zcela propadla (a je to slabé slovo) v crashtestech. Great Wall je dnes jedinou velkou automobilkou v Číně, která nemá zatím podepsanou žádnou dohodu se zahraniční firmou o výrobě vozidel (například koncern Volkswagen spolupracuje s koncernem SAIC Motor).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám