Hlavní obsah

Rinspeed vidí automobilovou budoucnost v podvozku s výměnnou kabinou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Od švýcarské společnosti Rinspeed jsme se za dobu její existence dočkali spousty zajímavých i dost bláznivých kreací. Tahle se jmenuje Snap a je to vlastně koncept mobility pro další desetiletí.

Foto: Rinspeed

Rinspeed Snap

Článek

Autonomní vozy se jednou stanou realitou, stejně jako sdílené vlastnictví (carsharing). Lidé prostě nebudou mít doma auto, ale když ráno budou auto potřebovat, prostě si ho přivolají a budou platit pouze za cestu, nikoliv za vůz samotný.

Jenže i tenhle koncept má trochu slabiny. Co bude s vozy, které nebudou využity. I ty přece zaberou místo a zvýší problémy s ekologií, protože jeden každý z nich, ačkoli bude jezdit na elektřinu, se musí vyrobit.

Frank M. Rinderknecht, majitel a zakladatel firmy Rinspeed na to jde od lesa. Rozdělil pohonnou část a užitkovou část. Podvozek s koly, motory a akumulátory (ano, je to elektrický autonomní systém) je jedna část, která se dá jednoduše skladovat a parkovat s výrazně menšími prostorovými nároky.

Výměnné boxy podle potřeby

A nahoře pak jsou boxy přesně padnoucí do tohoto základu. Některé jsou osobní, některé vícemístné, další nákladní. Co je zapotřebí, se jednoduše připojí a kompletní vůz přijede. Firmy si mohou zavolat třeba o přepravní kontejner, nechat si ho na dvoře, naložit ho a pak zavolat zase jen podvozek k odvozu.

Uvidíme, s čím Rinderknecht přijde. Výstavní premiéra je určena na lasvegaský CES na začátku ledna. Podrobnosti budou určitě zajímavé. Vždyť na voze spolupracovaly firmy jako Sekisui S-Lec BV (špička v oboru automobilových skel), Leopold Kostal GmbH & Co (špička v automobilové elektronice a mechatronice), Harman International (asi znáte producenta špičkových audiosouprav Harman Kardon) nebo Valens (konektivita, data, elektronika).

Reklama

Výběr článků

Načítám