Bugatti Chiron s velkou pompou zajelo pro 99,99 procenta automobilů neskutečnou disciplínu 0–400–0 km/h za 41,96 s. [celá zpráva]

Koenigsegg s modelem Agera RS a testovacím jezdcem Niklasem Liljoui za volantem zvládl zrychlit na 400 km/h a zcela zastavit za 36,44 sekundy. A stačilo k tomu pouhých 2441 metrů nepoužívané letištní dráhy v Dánsku.

Koenigsegg Agera XS (speciální úprava pro zákazníka, 2016)

Koenigsegg Agera XS (speciální úprava pro zákazníka, 2016)

FOTO: Koenigsegg

To je o 5,5 sekundy lepší čas. I druhý uvedený čas (37,28) při dosažení rychlosti dle GPS 403 km/h je pořád lepší než v případě věhlasného bugatti, které má za sebou obří koncern Volkswagen a jeho technologie.

Ageru RS pohání vidlicový osmiválec o objemu 5,0 l s dvojicí turbodmychadel, ovšem beze elektromotorů jako v případě modelu Regera. Výkon tohoto modelu činí extrémních 865 kW (1 176 koní). Suchá hmotnost vozu činí 1295 kg, točivý moment vrcholí hodnotou 1280 Nm při 4100 otáčkách. Převodovka je automatická, sedmistupňová.

Poznámka: rekordu bylo dosaženo s modelem Agera RS a nikoliv Regera, jak jsme původně uvedli. Za chybu se omlouváme.