"Myslím si, že to je cesta, obzvlášť, pokud opravdu budou dotace pro podnikatele na elektromobilitu," řekl spoluzakladatel a jednatel firmy Pavel Brída. Vozidla jsou podle něj určena pro městský a příměstský provoz. Dodávka je ideální například pro rozvozy pizzy či pro zásilkové služby. Vůz má možnost variability boxu o velikosti až na jednu europaletu, přičemž box muže být klasický, chlazený nebo thermo.

Jednotlivé díly se vyrábí v Číně, kde se Velor-X-Trike s tamními firmami podílí na vývoji vozidel. V Ostravě pak firma vozy kompletuje a dodělává podle přání zákazníka. Cena auta v základní verzi bez baterií začíná na 199 000 korunách bez DPH. Při rychlosti až 75 kilometrů za hodinu má vůz dojezd zhruba 100 kilometrů. V základní verzi je motor o výkonu 3,5 kilowattu, vozidlo ale může mít i silnější motor o výkonu 7,5 kW. Na testech vozidla firma úzce spolupracuje s Vysokou školou báňskou-Technickou univerzitou Ostrava.

VXT eVan

VXT eVan

FOTO: Jaroslav Ožana, ČTK

Dodávka má stejný design jako dvou- a čtyřmístné osobní elektrické auto. U všech vozů si zákazník může vybrat ze tří typů baterií: nejlevnější čínské gelové-olověné nebo české lithiové v pevném či vyndavacím boxu. Baterie si může zákazník koupit nebo si je pronajmout.

Úpravami dále prošly elektrické trojkolky a čtyřkolky VXT, které firma začala prodávat před rokem a postupně je dovybavila silnějším motorem a například jinými zadními brzdami a jejichž cena začíná na 99 900 korunách. Proměnil se také motocykl Duck, který je určený zejména mladým lidem.

VXT eVan

VXT eVan

FOTO: Jaroslav Ožana, ČTK