Amerika byla po válce lačná po nových a krásných autech. Společnost Playboy Automobile Company, založená v roce 1947, to i tak nedotáhla dál než na 97 vyrobených vozidel za čtyři roky.

Důvod byl prostý. Zatímco Amerika toužila po ohromných korábech, první vůz Playboy Continental měl na délku jen 3,9 metru, rozvor byl pouhých 2,3 metru. S čtyřválcovým motorem o výkonu pouhých 29 kW (40 koní) to na americké požadavky opravdu nestačilo.

Playboy Continental

Playboy Continental

FOTO: Playboy Cars

Časopis Playboy byl založen v roce 1953. Jedna bývalá zaměstnankyně automobilky v té době navrhla svému kamarádovi, který zakládal časopis, aby se jmenoval Playboy. Ten někdo byl právě Hugh Hefner.

Auta provázela Playboy po celou jeho slavnou éru. Časopis nebyl jen o ženách, ale i o životním stylu, který se samozřejmě s auty spojuje. Hugh Hefner dokázal být v tomto ohledu štědrý i ke svým milovaným „zajíčkům“. Playmate (modelka) roku vždy dostala jako součást výhry i auto. Pokaždé jiné.

I když je pravda, že prvních deset playmates ostrouhalo - první auto dostala až v roce 1964 Donna Michelle. A byl to rovnou nádherný růžový Ford Mustang V8.

(1967) Angela Dorian a Plymouth Barracuda

(1967) Angela Dorian a Plymouth Barracuda

FOTO: Playboy

(1972) Liv Lindeland a její De Tomaso

(1972) Liv Lindelandová a její De Tomaso

FOTO: Playboy

Vozů bylo v následujících letech darováno mnoho. Většinou šlo o zajímavé unikáty. V roce 1988 dostala modelka India Allenová Lamborghini Countach Roadster, „dárkem” byl i Plymouth Barracuda, Fiat 124 Spider, Volvo P1800 apod. Mezi nejobyčejnější pak patří Mazda 6 darovaná v roce 2009.

I ostatní dívky, které majitele časopisu obklopovaly, měly stále s čím jezdit. V garážích slavného Hefnerova sídla stál například Mercedes-Benz S600 Pullman z roku 1969, Maserati Ghibli, Mercedes-Benz 300 SL apod.