Pro Škodu má favorit mimořádný význam: šlo o vůz s pohonem předních kol a motorem umístěným vpředu, a hlavně díky jeho kvalitám později došlo ke spojení VW a Škody. Ve výstavní premiéře se Favorit 136 L ukázal ve středu 16. září 1987 na strojírenském veletrhu v Brně.

Škoda Favorit, vznikající v šibeničním termínu necelých tří let v podmínkách reálného socialismu, měla na rozdíl od Škody 105/120/130 výhodu v tom, že s motorem umístěným vpředu a poháněnou přední nápravou šlo podstatně jednodušeji zkonstruovat více karosářských variant. Nakonec vznikly tři – hatchback, pick-up a kombi.

Jeden z prototypů, který uvidíte i na současné výstavě, jsme měli možnost řídit. Šlo o nikdy nevyráběnou verzi sedan. [celá zpráva]

Video

Škoda Favorit - řídili jsme jediný dochovaný sedan.

Zdroj: Novinky.cz

Kromě prototypů budou v muzeu k vidění méně známé fotografie a poháry z vyhraných závodů. V úterý od 17:30 navíc proběhne přednáška tří osobností, které se na vývoji favoritu výraznou měrou podílely. Hovořit bude duchovní otec automobilu Petr Hrdlička, tehdejší ministr zahraničního obchodu Andrej Barčák a dlouholetý vedoucí prototypové dílny Stanislav Cinkl.

Nová výstava ve škodováckém muzeu je přístupná do 31. ledna příštího roku, otevřeno je denně od 9 do 17 hodin. Vstupné přijde na 70 korun, děti platí polovic.