Downsizing už dorazil i do supersportů. Kdo by čekal, že bude mít pod kapotou takový motor? Samozřejmě jde o nadsázku z naší strany.

Project One má skutečně vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru. Jenže jde vlastně o formulový motor, takže jeho otáčky končí někde u 11 000 ot./min. I díky pneumatickým zdvihátkům ventilů, termické účinnosti nad 40 procenty nebo elektricky hnanému přeplňování má motor výkon 500 kW (671 koní). A to je jen na zadku.

Mercedes-AMG Project One

Mercedes-AMG Project One

FOTO: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG Project One

Mercedes-AMG Project One

FOTO: Mercedes-Benz

Vepředu má každé kolo jeden elektromotor o výkonu 120 kW (161 koní), které mohou točit 50 000 ot./min. Jsou dopovány energií z Li-on akumulátorů, do nichž se dostává energie z brzdění. Účinnost přeměny téhle energie na elektřinu je podle Dietera Zetche, šéfa firmy, až 80 %! Samotné akumulátory váží 100 kg a ve skutečnosti je tu 4x více akumulátorů, než je v závodní F1. Pokud by někdo chtěl, může jet čistě na elektřinu 25 kilometrů.

Auto využívá osmistupňovou převodovku transaxle, kterou lze provozovat v automatickém i manuálním módu (řazení pádly pod volantem). Přední kola mají rozměr 19x10 palců, zadní 20x12 palců a jsou na nich nasazeny pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Za nimi jsou standardem karbon-keramické kotouče brzd.

Mercedes-AMG Project One

Mercedes-AMG Project One

FOTO: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG Project One

Mercedes-AMG Project One

FOTO: Mercedes-Benz

A co nabídne auto pro zákazníky? Interiér je relativně spartánský. Volant je inspirovaný těmi z F1, nad ním je jeden displej se všemi informacemi. Druhý displej je pak uprostřed. Dvě sedadla jsou ukotvena v uhlíkovém monokoku napevno, posouvají se pedály a volant.

Dynamické vlastnosti auta budou určitě neuvěřitelné. Na dvoustovku prý zrychlí za šest sekund. A pokud se ptáte na maximální rychlost, ta je prozaická - víc než 350 km/h. Bohužel to asi nevyzkoušíte. Ani my. Všechny vozy jsou už prý za nespecifikovanou cenu prodané.