Hlavní obsah

Mercedes přepudroval obří kabriolet a kupé třídy S, V12 zůstal

Novinky, maž

Mercedes-Benz na letošní frankfurtský autosalon, jenž začíná už příští týden, přiveze omlazené verze obřího kupé a kabrioletu, postaveného na třídě S. Dobrou zprávou je, že z nabídky nevypadnul dvanáctiválcový motor.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S Cabriolet (facelift, 2017)

Článek

Na vnějším vzhledu musíte změny hledat lupou. V intencích omlazení sedanu třídy S se lehce upravila světla (nově s technologií OLED s 66 diodami), vstupy vzduchu na nárazníku a zadní svítilny. Nová je i nabídka kol, která mohou být až dvacetipalcová. Jinak je vše při starém, ale větší změny při pohledu na vnější design opravdu potřeba nebyly.

Uvnitř je nový multimediální systém a přepracovaný 12,3 palce velký barevný displej s větším propojením na on-line služby. Nově zkonstruovaný je i volant, jinak platí to samé – výraznější změny zde opravdu nenajdete.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S Cabriolet (facelift, 2017)

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S Coupé (facelift, 2017)

Vylepšení dostal unikátní systém Magic Body Control, jenž upravuje nastavení tlumičů na základě údajů z kamery zvlášť pro každé kolo a má i funkci pro naklánění v zatáčkách.

V nabídce motorizací jsou pro obě karosářské verze čtyři (kupé), respektive tři zástupci (kabriolet). Kupé může mít jako jediné šestiválec s parametry 270 kW (367 k) a 500 Nm, všechny ostatní motorizace mají o dva, respektive osm válců více.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S Cabriolet (facelift, 2017)

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy S Coupé (facelift, 2017)

V8 je na stovce rychleji než dvanáctiválec

Novinkou je čtyřlitrový osmiválec původem z modelu GT R. Třícípá hvězda jej prodává pod označením S560 (dříve S500), dodává se výhradně s pohonem všech kol (v případě kupé), kabriolet je „zadokolka”. Proč to nelze obráceně je otázkou na marketingové oddělení do Stuttgartu, každopádně je škoda, že kupé není možné s touto motorizací mít s klasickou koncepcí. Popisovaná motorizace nabízí 345 kW/469 k a 700 Nm točivého momentu.

Foto: Mercedes-Benz

Interiér omlazené verze je totožný s třídou S sedan.

Další volbou jsou dvě AMG verze: AMG S 63 4MATIC+ nebo čistě „zadokolkové” AMG S 65. První jmenovaný ze čtyřlitrového objemu (a osmi válců) nabízí 450 kW, a tedy 612 koní; točivý moment vrcholí na hodnotě 900 Nm. To šestilitrový dvanáctiválec je ještě extrémnější: 463 kW (630 k) a rovných 1000 newtonmetrů. Stovku zvládá nejostřejší verze za 4,1 sekundy, AMG verze s osmiválcem je přitom ještě rychlejší - 3,5 sekundy.

Prodej obou faceliftovaných verzí dvoudveřové třídy S bude zahájen ještě letos, po světové premiéře ve Frankfurtu nad Mohanem. Ceny prozatím výrobce nezveřejnil. Redakční test verze před faceliftem (včetně videa) najdete zde.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz S kupé

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám