Nově vyvinutý motor 2.9 TFSI Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a maximální točivý moment 600 Nm. Největší výkon je stejný jako u 4,2litrového osmiválce, točivý moment je větší o podstatných 170 Nm a hlavně je dostupný v širším spektru otáček (od 1900 do 5000 otáček). Převodovka je nově osmistupňová.

Odezva na plyn je vynikající, bez prodlevy táhne už od spodních otáček; zrychlení 0-100 km/h je dle výrobce otázkou pouhých 3,9 sekundy, my jsme naměřili 0-200 km/h dle GPS za 16 sekund. Hodně je znát větší točivý moment (600 Nm) a zrychlení do nějakých 200 km/h je opravdu hodně razantní.

Audi RS 5

Audi RS 5

FOTO: Petr Horník, Právo

Audi RS 5

Audi RS 5

FOTO: Petr Horník, Právo

Není to ale zadarmo, během dynamických zkoušek na letišti jsme jezdili v průměru za 35-40 litrů vysokooktanového benzínu, dlouhodobá spotřeba (750 km) je přitom rovněž nemalých sedmnáct litrů.

Maximální rychlost je pak omezena při 250 km/h, respektive za příplatek nemalých 40 tisíc na 280 km/h. Při „tachometrových” 280 km/h nám GPS ukázalo hodnotu 272 km/h. Dále už jsme se nedostali, letištní dráha zanedlouho končila. Pro doplnění: minulý týden testované Audi S5 Sportback (354 koní) se na té samé trati dostalo na 265 km/h, supersportovní R8 Plus (520 k) pak na 302 km/h.

Video

Audi S5 Sportback: zrychlení 0-260 km/h

Zdroj: Novinky.cz

Video

Audi R8 V10 Plus: 0 - 300 km/h

Zdroj: Novinky.cz

Podrobný test Audi RS 5 Coupé připravujeme.