V USA se jen tak neodpouští. A když je nějaký průšvih, jakým byla Dieselgate koncernu Volkswagen, tedy podvody s emisemi u naftových motorů, je třeba se od něj rázně odstřihnout. I za cenu toho, že značka byla známá jako dlouhodobý propagátor naftových agregátů. A tak šéf vývoje Peter Mertens potvrdil, že Audi se od téhle kauzy odstřihuje jednou pro vždy a americký trh bude zásobovat pouze benzínovými, hybridními nebo elektrickými vozy. Nafta pro vždy končí.

Zajímavé je, že tento člověk, který je zodpovědný za vývoj motorů na alternativní paliva (s kauzou nemá nic společného, v Audi je zcela nový) říká, že „motory TDI mohou být za předpokladu správné technologie stále čisté. Ovšem lidé dnes spoléhají na ‚alternativní‘ fakta než na skutečné technické informace.“

Skupina VW plní svůj slib daný během skandálu Dieselgate a „čistí“ své motory ubíráním naftových variant a přidáváním elektrických a hybridních. Navíc i benzínové dostávají filtry pevných částic, jako je mají naftové agregáty. Prvním vozem s tímto filtrem byl Volkswagen Tiguan s jednotkou 1.4 TSI. Postupně se budou dodávat do všech nových motorů, napříč výrobním spektrem a značkami koncernu Volkswagen.