Kombíky netrhají prodejní čísla u Jaguaru. Sedan vede. Ale tenhle vůz možná misku vah pořádně zatíží. XF Sportbrake je totiž opravdu krásný kombík, který má super proporce. Proti předchůdci je kratší, ale zato má delší rozvor o ohromných 51 mm (celkem 2960 mm). A je to znát. Auto je najednou dynamické, efektní a klidně si ho dokážeme představit v nové bondovce. Vozu třeba moc sluší, že v horizontální ose se vůz dozadu trochu zužuje.

Video

Jaguar XF Sportbrake

Zdroj: Jaguar

I přesto je uvnitř více místa, než bylo dřív. Proti původním 550/1675 litrům je teď 565/1700 litrů, a to v zavazadelníku plochém po celé délce. Samozřejmě že tu jsou kolejničky na možnost upevnění nákladu.

Auto je po technické stránce téměř shodné se sedanem. Téměř. Samozřejmě že když se roztáhne rozvor, někde se to projeví. Stejně tak se upravila i karoserie, která hodně využívá hliníku a slitin s magnesiem. Výsledek je nad očekávání – auto mezigeneračně zhublo 198 kg v základní verzi!

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

FOTO: Jaguar

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

FOTO: Jaguar

Na trhy se auto dostane s pořádnou hromádkou motorů. Začneme těmi benzínovými, protože těch je méně. Jde o čtyřválec o objemu dva litry s výkonem 184 kW a třílitrový šestiválec (280 kW).

Nafťáků je znatelně více. Dvoulitrové čtyřválce mají výkon 120, 132 a 177 kW. Třílitrový šestiválec pak nabídne 221 kW.

Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake

FOTO: Jaguar

Auto bude mít samozřejmě na přání i pohon všech kol, který standardně dostane nejvýkonnější benzínový vůz. Bohužel tady máme smutnou zprávu pro všechny případné zájemce. Prý jde o agregát určený výhradně pro USA.

Základní cena za nejslabší dvoulitrový diesel je v ČR 1 217 502 Kč.