Březnové prodeje v Evropě narostly podle statistik JATO Dynamics o 10,5 procenta proti roku 2015. Pokud si říkáte, proč to srovnáváme s dva roky starými daty, tak je to proto, že březen roku 2015 byl v prodejích ten nejúspěšnější vůbec.

V březnu roku 2017 se tak prodalo 1,92 miliónu automobilů, což je víc než v USA a už se to pomalu dotahuje na Čínu (2,02 miliónu vozidel). Největší nárůst mezi porovnávanými lety 2015 a 2017 zaznamenala Itálie (17,4 %), Španělsko (12,4 %), Německo (11,4 procent) a Velká Británie (8,4 %). Záměrně jsme vynechali Řecko, které sice vykázalo 49,5 procent, ale je to dáno tím, že v roce 2015 bylo v hluboké recesi.

Pokud jde o značky, tak 26 z celkových 52 zaznamenalo nárůst proti roku 2016. Na špici je stále Volkswagen (nárůst o 3,9 procenta), následuje Ford (velký skok o 15,9 procenta). Škoda v březnu prodala meziročně o 2,1 procenta více automobilů než v roce minulém. Zajímavé je, že výrobci luxusních značek BMW a Mercedes-Benz překonali stotisícovou hranici, Audi chybělo jen tisíc vozidel. Rekordy trhalo i Volvo (36 891 vozů) a Porsche (9259 vozů).

Pokud se podíváme přímo na nejlépe prodávaná auta, pak Volkswagen Golf už není nejprodávanější automobil v Evropě. Předstihl ho Ford Fiesta. Důvodem je podle odborníků jednak pokles poptávky po naftových motorech, což byl u golfu stěžejní agregát a také agresivnější marketingová nabídka společnosti Ford.