Matthias Müller, šéf koncernu VW řekl, že Volkswagen překonal následky kauzy Dieselgate. Rok 2016 podle něj nedopadl pro koncern jako noční můra, jak mnozí předpovídali. Naopak, Volkswagen z toho vyšel silnější a očištěný. Nyní musí být víc mezinárodní, víc podnikavější a víc ženštější – zvlášť na úrovni managementu. Ano, Volkswagen chce do svých řad více žen, kterých nyní zaměstnává jen 14,5 procent.

Ale to není ta hlavní zpráva dne. Hlavně se mluvilo o kauze podvodů s emisemi Dieselgate. Müller řekl, že tato kauza je stále prioritou společnosti. Každý týden se na celém světě upraví 200 000 vozidel a dnes už klamavý software nemá více než 4 000 000 aut na světě, z toho 1,5 miliónu v Německu. Podle Müllera Volkswagen přiznal vinu ve třech bodech obžaloby u soudu v Detroitu a plně spolupracuje se soudními vyšetřovateli, a to v „reálném čase“.

VW + FCA?

Před lety se Sergio Marchione, šéf koncernu Fiat-Chrysler rozhodl, že poškádlí trhy tím, že vypustil do světa informaci, že by chtěl do velkého globálního svazku s Volkswagenem. Vyvolalo to velké vlny v automobilovém průmyslu a tehdy koncern VW takticky mlčel. Kauza Dieselgate samozřejmě všechno odsunula.

Na dotazy novinářů Müller řekl, že v současné době není v kontaktu s Marchionem. Ovšem při závěrečném grilování novináři z šéfa koncernu VW vydolovali, že by se rozhovorům na tohle téma s koncernem FCA nebránil. „Jen by bylo užitečné, kdyby pan Marchione o tomto úmyslu řekl i mně a ne jen vám,“ komentoval minulé výroky šéfa FCA Matthias Müller.

Třicet elektromobilů a nová Škoda Yeti

Na konferenci také padly některé konkrétní plány. Třeba že během tohoto roku bude představeno napříč všemi automobilkami z koncernu VW víc než 60 novinek, z nich ty největší asi budou třetí generace Volkswagenu Touareg a druhá generace Škody Yeti. Tento a rok 2018 pak budou znamenat nástup elektřiny do modelů. Bude jich 10 a v další dekádě to bude víc než 30.

Z techniky se už tento rok dočkáme filtru pevných částic u benzínových motorů. Začne to u Volkswagenu Tiguan 1.4 TSI a Audi A5 2.0 TFSI. Společně s těmito filtry by měly všechny prostředky pro úpravu zplodin z výfukových plynů vypustit do ovzduší pouhých 10 % pevných částic, co motory vytvoří.