Problém se týká řad C, E, GLA, GLC a GLE vyrobených v letech 2015 až 2017. Zjištěno bylo, že startéry mají vadný omezovač proudu, který koliduje s pojistkou. Pokud automobil opakovaně startuje, může dojít k přehřátí u omezovače proudu s následným rizikem požáru. Takto bylo zaznamenáno už 51 prokázaných požárů. Naštěstí při nich nikdo nebyl usmrcen nebo zraněn.

Jen v USA je podle Automotive News zaznamenáno 307 629 vozidel, která musí do servisů na výměnu vadné součástky. Podle amerického regulačního úřadu NTHSA je jich ještě o 40 000 víc.

Jak už to tradičně bývá, Mercedes-Benz pod tlakem NTHSA okamžitě přistoupil k nápravě na americkém trhu, přesný evropský rozpis zatím chybí, protože součástka bude k dispozici až v červenci.

Nic výjimečného

Snad každá značka světa svolává zákazníky k hromadným opravám, když se objeví problémy s některou součástkou. Asi největší svolávací akce světa je kvůli problematické patroně v nafukovacím systému airbagů firmy Takata. Ta už způsobila nejméně deset úmrtí, má na svědomí i dalších 139 zraněných.

Napříč všemi automobilkami světa se mění tedy airbagy ve volantech. Počítá se, že takto bude opraveno přes čtyřicet miliónů vozidel. To bude mít pravděpodobně za následek úpadek firmy, která musí všechny opravy hradit, a navíc platit velké odškodné. Firma Takata má svou výrobu i v České republice. [celá zpráva]

Ušetřeny ale nejsou ani nejluxusnější značky. Kuriózní byla například nedávná svolávací akce značky Rolls-Royce v USA, kde NTHSA zjistila, že boční airbagy nevyhovují americkým předpisům. Do servisu tak musel jet jeden vůz Rolls-Royce Ghost.