Potřebuje někdo tak výkonné čtyřmístné auto? Bezpochyby ne, ale jeho parametry berou dech. A po prvních jízdách s druhou generací panamery, která se i na technických tratích chová skvěle (podrobný test včetně videa připravujeme), si člověk říká, proč vlastně ne. Tohle bude opravdu fungující sporťák, který stuttgartská automobilka ne náhodou přirovná k modelu 918 Spyder se čtyřmi sedadly.

O pohon se stará kombinace čtyřlitrového osmiválce o výkonu 550 koní (404 kW) původem z modelu Panamera Turbo a elektromotoru, který přidává dalších 136 k (100 kW). Celkový výkon, který kvůli rozdílným otáčkám není prostým součtem, tak činí 500 kW/680 a masivních 850 Nm točivého momentu.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (2017)

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (2017)

FOTO: Porsche

Zrychlení na stovku je otázkou fantastických 3,4 sekundy a ručka rychloměru se zastaví až na hodnotě 310 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 2,9 litru, platí to ale pouze pro první stovku kilometrů, kdy jsou plně nabité lithium-ionové baterie. Jejich kapacita činí 14,1 kWh.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (2017)

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (2017)

FOTO: Porsche

50 km jen na elektřinu

Na samotný elektrický pohon by auto mělo ujet padesát kilometrů, přičemž nabití ze standardní 230V zásuvky trvá šest hodin. Při použití rychlonabíječky (32 A) se tento čas zkrátí na dvě a půl hodiny.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid se ve světové premiéře ukáže na březnovém autosalonu v Ženevě, prodej bude zahájen následně. Ceny budou začínat na pěti miliónech korun. V nabídce bude i verze Executive s rozvorem zvětšeným o 150 milimetrů. Standardní panamera je dlouhá 5049 mm a má rozvor náprav 2950 mm.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (2017)

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (2017)

FOTO: Porsche