Standardní Road King natož Road King Classic jsou něco jako reklama na chrom. Tyhle „cystom baggery“ teď doplňuje temný Special, který ale s chromem výrazně šetří. Hodně šetří. Tam, kde je normálně chrom, tady je černá barva. Motorka zcela nepokrytě říká, že takhle to má být. Tohle je síla a nezávislost bez okázalého předvádění.

A přitom předvádět má co. Motorka totiž vychází z inovované řady Touring, kde se objevil zcela nový agregát Milwaukee-Eight o objemu 1750 ccm. Ten má točivý moment 150 Nm při 3250 ot./min a přenáší sílu na zadní kolo pomocí šestistupňové převodovky. O téhle výjimečné novince (první nový motor H-D po patnácti letech) jsme psali v samostatném článku.[celá zpráva]

Harley-Davidson Road King Special

Harley-Davidson Road King Special

FOTO: Harley-Davidson

Harley-Davidson Road King Special

Harley-Davidson Road King Special

FOTO: Harley-Davidson

Změny se dotkly prakticky celého motocyklu. Ať už jde o absenci plexi štítku nebo přesunu směrovek. Změn je tolik, že bychom je ani nevypočetli. Hlavní ovšem je, že tenhle motocykl bez cinkrlátek stojí víc než ostatní dva sourozenci. Dovozce si totiž cení motorku na 20 810 eur bez DPH. Po přepočtu kurzu a přičtení daně to dělá přibližně 681 000 korun. Oba dosavadní sourozenci pak stojí shodně 20 060 eur bez DPH, tedy asi 656 tisíc s daní.