Ohromné investice do výroby akumulátorů jsou nyní znatelné u téhle firmy z čínského Ningde. Firma, která je dosud ve světě jen málo známá, se vypracovala na tak velkého producenta akumulátorů do elektromobilů, že už předstihla i LG Chem. A to díky tomu, že minulý rok ztrojnásobila výrobu Li-On akumulátorů a v hledáčku je cíl 50 GWh, což je stejná hodnota, jakou má největší továrna na akumulátory – Gigafactory od Tesly a Panasoniku.

ČTĚTE TAKÉ: Tesla by mohla postavit druhou Gigafactory severně od Prahy

CATL profituje z ohromného boomu elektromobilů v Číně, který je tažen tamními zákony. Ve velkých městech, jako je Peking nebo Šanghaj, je už takový přebytek automobilů, že místní samosprávy odmítají další zapisovat do registrů vozidel. Je jen omezený počet aut, která je možné ročně zapsat. Výjimku však mají elektromobily, protože neznečišťují dnes už neskutečně špinavé ovzduší ve městech. A tak i mikrotovárny, produkující jen pár elektromobilů ročně v zapadlé garáži na předměstí, mají vyprodáno.

Plánuje továrnu i v Evropě

A čínská firma chce stále dál. Panasonic a BYD se svou produkcí jsou už na dohled. Amperex Technology má plány na výstavbu nové továrny i v Evropě, aby byli blíž evropští zákazníci. Navíc se budou otevírat zastoupení firmy v Německu, Švédsku a Francii.

CATL má už nyní v ruce mnoho trumfových es. Za prvé – mezi jeho zákazníky se řadí mnichovské BMW. Za druhé – od čínské vlády dostala firma investiční pobídku v řádech desítek miliónů dolarů pro výzkum a vývoj nových technologií, které by zvýšily hustotu uchovávané energie o dvě třetiny. Třetím esem je záměr čínské vlády sloučit nebo ukončit podnikání malých výrobců, kteří rozmělňují síly a vyčerpávají akorát zdroje. Kdo nebude mít produkci nad 8 GWh ročně, ten nedostane povolení k výrobě. A to tato firma už dnes s přehledem splňuje.