Představení Opelu Insignia provázelo nadšení. I čtenáři Novinek vzhled nové vlajkové lodi německé automobilky hodnotili jako vynikající. A ani s technikou neměli problém. [celá zpráva]

Ale to, co v informacích chybělo, bylo spjato s pohonem všech kol. A ten bude. A ne ledajaký. Možná znáte firmu GKN Driveline, která je autorem pohonu všech kol u Fordu Focus RS. Ano, toho auta, které má dokonce i speciální driftovací mód.

Opel Insignia Grand Sport AWD

Opel Insignia Grand Sport AWD

FOTO: Opel

A tahle firma stojí za pohonem 4x4 i pro Opel Insignia. A opět to nebude jen tak nějaký jednoduchý systém, který prostě rozdělí sílu mezi předek a zadek a tím to zhasne. Tady elektronika dokonce bude zvládat takzvané vektorování sil. Takže na zadní nápravě bude moct plynule rozdělovat sílu i na jednotlivá kola, takže auto bezpečněji a dravěji projede zatáčkou.

Standardní systémy vektorování ale používají informace hlavně o povrchu a prokluzu kol. Opel ale dostane systém složitější. Ten totiž do přepočítávání dat zahrne i proměnné z jiných částí auta – konkrétně od natočení volantu a také na pozici škrtící klapky.

Opel Insignia Grand Sport AWD

Opel Insignia Grand Sport AWD

FOTO: Opel

Auto navíc bude mít volbu mezi sportovním a cestovním módem.

Opel uvede novou generaci na začátku tohoto roku, výstavní premiéra se odehraje na březnovém ženevském autosalonu.