Za konstrukcí motorky stojí Francois-Xavier Terny a Edward Jacobs, kde druhý jmenovaný je známý hlavně jako konstruktér netradičních motocyklů Confederate. Teď však přesídlil do Vanguardu a tohle je zcela určitě vrchol jeho práce.

Roadster je motocykl postavený velmi netradičně. Je to, jako by byl obrobený z jediného kusu oceli. Dokonalý dojem začíná už u dvouválcového motoru S&S o objemu 1917 ccm. Najdete tam nějaké dráty, hadičky nebo cokoli, co není jen blok motoru? Jen bystré oko najde mezi válci jediný podvěšený drátek. Nic jiného. Ani svíčku nelze spatřit.

A co výfuk? Kde je? Je veden v rámu motocyklu a ústí před zadními světly. Na pravé straně agregátu pak může majitel i všichni kolem sledovat nádherně odhalené převody pod plexi krytem. Výkon se přenáší na zadní letmo uložené kolo přes kardan. A jelikož kolo je z jednoho kusu materiálu, z levé strany to vypadá, jako by ani nebylo součástí stroje.

Z části vyrobený na 3D tiskárně

Karbonová nádrž a velmi minimalistické sedlo dělají ze stroje hodně futuristický projekt, stejně jako LED osvětlení nebo LCD displej místo klasických budíků a kamery místo zrcátek.

Vanguard se rozhodl využít při stavbě motorky nejmodernější technologie, takže mnohé části jsou vyrobené na 3D tiskárně. Zrychluje to výrazně práci a snižuje počet potřebných zaměstnanců, tedy i náklady.

Jakmile bude mít motorka po silničních testech a ladění na brzdě, vyrazí do ulic. Ale to nebude dřív než v roce 2018. A cena? Ta není vůbec lidová – 29 995 dolarů, tedy přes 770 000 korun.