Přesně za měsíc, tedy 9. ledna 2017 představí Lexus svůj vrcholný model LS, a to na autosalonu v Detroitu. Co o autě víme už dnes? Především to, že bude postaveno na sdílené platformě Global Architecture-Luxury, zkráceně GA-L. Jde o podvozek, který už nyní můžeme najít v Lexusu LC. Je určen pro všechny vozy značky, které použijí motor vpředu a pohon zadních kol.

Lexus LS 400 - historicky první Lexus

Lexus LS 400 – historicky první Lexus

FOTO: Lexus

Lexus LS (2012, facelift)

Lexus LS z roku 2012)

FOTO: Lexus

A to nebude mít auto pohon všech kol, ptáte se? S ohledem na německou konkurenci, která prakticky žije z modelů s pohonem 4 × 4 (třeba u Audi je většina velkých aut už s pohonem quattro), by to byl čirý nerozum.

Jak to bude značka řešit, ale zatím nevíme. Pravděpodobné je, že se k předním kolům přidají elektromotory a ty vytvoří jakýsi mechanicko-elektrický systém 4 × 4. Ale to je jen spekulace. Víme ale, že pohonné jednotky budou kopírovat výše uvedené kupé LC, tedy vidlicový osmiválec o objemu pět litrů s výkonem 343 kW a desetistupňovým automatem. A k tomu také hybridní verzi s šestiválcem 3,5 litru (220 kW), s elektromotory (celkový výkon je tedy 264 kW) a kombinací planetové a čtyřstupňové automatické převodovky.

Lexus LC

Lexus LC

FOTO: Lexus

To, na co se těšíme ale moc, je výbava sedanu. Před lety, když se auto představilo na trzích, udivovalo mnohými prvky, v té době ještě neznámými i u Mercedesu. Třeba vyhřívanými, odvětrávanými a stavitelnými sedadly vzadu s masážní funkcí, na to si musely německé vozy ještě pěkně dlouho počkat. A v novém voze by to mohlo být podobné.