Ve světlometech je neuvěřitelně rychlý vývoj. Vždyť to ještě není tak dávno, co xenonové světlomety byly výkřikem nejmodernější technologie a byly využívány jen u nejdražších aut. Teď už se uplatňují stále víc LED světla a také laserová (u BMW a Audi) a xenony jsou už jen okrajovou záležitostí. Mercedes ale tohle všechno přeskočil a vytvořil Digital Light, což je neuvěřitelná technologie spojující LEDky a takzvaná mikrozrcadla.

Základem každého světlometu je světlo se čtyřmi zdroji světla po 1024 světelných diodách. Ty pak spolupracují s více než jedním miliónem mikrozrcadel v každém světle, které upravují tok světla. Jejich kombinace rozsvěcení a naklápění zrcadel dokáže zcela dokonale upravit osvícený prostor.

Takhle svítí klasická světla - podívejte se, jak jsou kompletně osvécení chodci

Takhle svítí klasická světla - podívejte se, jak jsou kompletně osvícení chodci.

FOTO: Mercedes-Benz

Digital Light omezuje sětlo na spodní část těla, hlava je ve stínu.

Digital Light omezuje světlo na spodní část těla, hlava je ve stínu.

FOTO: Mercedes-Benz

Vezměme si příklad. Auto potká na silnici chodce. Radar v autě (počítá se hlavně s plným nasazením v autonomních vozech) je zaregistruje a vydá pokyn k úpravě světla. Tok světla se sníží právě v místech chodců tak, aby nebyli oslněni. Jejich hlavy tak zůstávají ve stínu, zatímco těla jsou ideálně osvětlena.

Ohromnou výhodou má být zvýšení bezpečnosti pro samotné cestující v autě. Nová světla totiž dokážou na silnici sama vepsat různé znaky. Třeba omezení rychlosti, zopakují potkané značky, dokážou zvýraznit přechody, ukázat navigační šipky nebo u zúžené vozovky ukážou vodicí čáry.

Mercedes-Benz Digital Light

Mercedes-Benz Digital Light

FOTO: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Digital Light

Mercedes-Benz Digital Light

FOTO: Mercedes-Benz

Kdy budou nová světla v sériové výrobě, zatím nevíme. Ale příští rok se představí nová generace třídy S. Takže možná se s nimi potkáme právě zde.