Spousta zemí si uvědomuje, že elektromobilita prostě v následujících letech musí přijít. Stejně tak, že i samořiditelné vozy nejsou jen součástí sci-fi, ale blízké budoucnosti. Některé z nich chtějí tyto vozy podporovat pobídkami v nákupu. Velká Británie však nechce být pasivní. Chce to být ona, která bude dodávat tyto technologie, bude lídrem v jejich vývoji a konstrukci. Ne aby platila ostatním, ale aby ostatní platili jí. Aby nové technologie zaměstnávaly její obyvatele.

A tak postupně investuje do vývoje a výzkumu nízkoemisních a autonomních vozidel 390 miliónů liber, to je asi 12 miliard korun. A nejen to. Vláda hodlá projednat zákony, které umožní pro tyto vozy rychlejší nasazení na silnice, umožní testování a následně i pravidelní silniční provoz pro auta, která nikdo neřídí. To je velký úkol, protože dodnes se přesně neví, jak se k nim právně postavit. Kdo bude za vůz zodpovědný, kdo bude zodpovídat za případné nehody. Musí se k tomu změnit zákony, pojišťovnictví, ale dokonce i infrastruktura.

Vláda například vydá další peníze na rozvoj rychlých 5G sítí, které umožní extrémně rychlé a bezpečné sdílení informací mezi automobily. Příkladem budiž zefektivnění dopravy tím, že vozy budou přesně vědět, jaká barva je zrovna na následujícím semaforu a jak rychle mají jet, aby k semaforu přijely na zelenou. To dopravu zklidní, zefektivní a výrazně sníží jejich spotřebu. [celá zpráva]

Velká Británie podle předložené studie předpokládá, že investice by měly v budoucnosti přinést zemi až 320 000 nových pracovních míst v tomto odvětví.