Článek
Tohle SUV má ambice stát se nejrychlejším vozem své kategorie na severní smyčce okruhu v německém Nürburgringu. Mělo by prý pokořit i Porsche Cayenne Turbo S, uvidíme. Taková informace je pro koncového zákazníka stejně silně nedůležitá.
Jmenované auto hodně pochytilo od modelu Giulia. A to jak technicky, tak i vizuálně. Stelvio bylo představeno v americkém Los Angeles ve verzi QV, která má šestiválec o objemu 2,9 litru s výkonem 375 kW. Na stovku zrychlí tahle raketa za 3,9 sekundy.
Dvě slabší verze dostanou přeplňovaný dvoulitrový benzínový čtyřválec s výkonem 209 kW. Ani tohle nejsou pomalé vozy. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 sekundy.
Základ, jak jsme již napsali, je v giulii, takže je tu stejný podvozek a technika, která v hojné míře využívá hliník, vysokopevnostní ocel a také hořčík. I proto se podařilo srazit hmotnost vozu na zajímavé hodnoty. QV s manuální převodovkou váží 1580 kg. Všechny vozy přitom budou mít ve standardu pohon všech kol.
V interiéru budou sedadla obšitá kůží a dva displeje (za volantem nabídne úhlopříčku sedm palců, uprostřed přístrojové desky pak 8,8 palce).