Hlavní obsah

Hyundai v Česku začal prodávat ioniq v hybridní i elektrické verzi

Novinky, maž

Tuzemské zastoupení korejské automobilky Hyundai uvádí na český trh hned dvě varianty téhož modelu, jejichž názvy prozrazují vše: Ioniq Hybrid a Ioniq Electric.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq

Článek

Obě provedení, dodávané v karosářském provedení liftback, mají stejnou velikost a rozměrově jsou na úrovni modelů nižší střední třídy. V praxi to znamená délku 4470, šířku 1820 a výšku 1450 mm. Elektrickou verzi poznáte podle kompletně zakrytované masky chladiče, hybridní provedení ji má černou, s klasickými lamelami.

Karoserie s velmi dobrým aerodynamickým odporem cx=0,24 působí o trochu atraktivněji než v případě tradiční Toyoty Prius. Oba modely se vyrábí v závodě Ulsan na jihu Koreje.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq

Ioniq Hybrid je poháněn zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI o výkonu 105 koní (77 kW) a maximálním točivým momentem 147 Nm. Klasickému spalovacímu motoru pomáhá ještě malý elektromotor s největším výkonem 32 kW (43 k) a 170 Nm točivého momentu. Převodovka je dvouspojková, šestistupňová.

Elektrický motor je napájen z baterií s kapacitou 1,56 kWh, umístěných pod zadními sedadly. Největší výkon pak činí 103 kW (141 koní) a 265 Nm. To stačí k dosažení rychlosti 185 km/h a kombinované spotřebě 3,4 l/100 km, která ale v praxi bude vzhledem k zastaralému měřícímu cyklu dosažitelná jen při plně nabitých bateriích na trase ne delší než sto kilometrů.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq

Elektrická verze má dojezd 280 km

Druhá varianta příznačně pojmenovaná Ioniq Electric spoléhá výhradně na elektromotor. Ten nabízí 88 kW (120 k) a 295 Nm. Nejvyšší rychlost je omezena na 165 km/h, „stovku” elektroauto zvládne za 10,2 sekundy. Důležitější je ale hodnota dojezdu a ta dosahuje teoreticky až 280 kilometrů.

Zatímco hybridní provedení má zadní víceprvkovou nápravu, elektrická verze musí spoléhat na konstrukčně jednodušší vlečenou nápravu. Hybridní verze váží 1370 kilogramů, elektrická je tlustší - na váze ukáže 1420 kg. Liší se i objem zavazadelníku - elektrická verze má kvůli umístění baterií 35 litrů, hybridní nabídne 443 litrů.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq

Oba modely mají klasicky pětiletou záruku. Na akumulátory poskytuje Hyundai garanci osm let, respektive 200 tisíc kilometrů. Hybrid je za 669 990 korun, čistě elektrická varianta je o 160 tisíc dražší.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám