Americké testy spotřeby aut jsou poněkud přísnější, než ty evropské. A především jsou realističtější. Americká organizace EPA už několik let navíc provádí srovnávací testy vozů v reálných podmínkách a ty pak přepočítává na průměrnou spotřebu jednotlivých automobilek. Spotřeba se blíží realitě mnohem více, než je tomu v Evropě, kde se tabulkové hodnoty rozcházejí s těmi reálnými i o desítky procent.

A co EPA naměřila? Především to, že v USA po odeznění finanční krize a po restartu oblíbenosti velkých pickupů narostla výrazně průměrná spotřeba. Ale to samozřejmě žádné překvapení není. Stejně tak není překvapení to, že na prvním místě v nejúspornějších značkách v USA skončila Mazda. Ta obhájila své vedení z minulých let a jako jediná se vešla pod osm litrů na 100 km (7,95 l). Dokonce se značka zlepšila o 0,2 l proti minulému roku.

Druhá automobilka je Honda (8,14 l na 100 km), třetí Subaru (8,28 l na 100 km) a čtvrtý Nissan (8,31 l na 100 km). Následují Hyundai, Kia, BMW, Toyota a Mercedes. Desátý Ford pak má už průměrnou spotřebu 10,23 l na 100 km.

Je tedy vidět, že nejúspornější značka je ta, která prodává auta hlavně s atmosférickým plněním, značka, která nevěří na downsizing, ale naopak na zvyšování účinnosti spalovacího procesu a snižování ostatních ztrát.