Představa, že bychom jeli z Prahy do Brna s elektromobilem, nás stále děsí. Pravděpodobně bychom už někde za odbočkou na Humpolec zůstali stát s prázdnými akumulátory. Jak to vyřešit v zemi, která má ohromné rozlohy silnic a přitom se snaží co nejvíc protlačovat elektromobily?

Budou transkontinentální koridory pro elektromobily a vozy s alternativními palivy (vodík, zemní plyn i LPG), na kterých stát i soukromníci vybudují dobíjecí (čerpací) stanice tak, aby byly od sebe v minimální vzdálenosti 50 mil (81 km) a maximálně 5 mil od dálnice (8 km).

Vytipováno bylo 55 silnic o celkové délce přes 40 000 km, kde bude tento plán rozvíjen. Dobíjecí stanice budou muset splňovat určité standardy (například dobíjecí cyklus minimálně Level 2, což znamená za hodinu dobití pro dojezd 16-48 km, na vytížených tazích pak rychlonabíječky min. Level 3).

Plán silnic s dobíjecími stanicemi pro elektromobily

Plán silnic s dobíjecími stanicemi pro elektromobily

FOTO: FHWA

Celý plán zatím nemá přesný časový harmonogram, ale už jen jeho vytvoření a uvedení v život je velkým počinem americké vlády i prezidenta Baracka Obamy. Během jeho působení v Bílém domě se totiž jeho snaha o zavedení elektromobility v USA promítla především v tom, že počet nabíjecích stanic stoupl z 500 v roce 2008 na současných 16 000.