Článek
Ford dlouhá léta praktikoval politiku rozdílných trhů a rozdílných modelů. Takže třeba Ford Fusion v Evropě bylo malé levné autíčko, ale v Americe to byl sedan, který by mohl být jmenován bratrem evropského Fordu Mondeo. Ale s jinou technikou i designem. Schválně porovnejte Fordy Fusion roku 2006 v Evropě a Americe:
Jenže finanční krize dolehla na automobilky hodně drtivě a šéf Fordu Alan Mulally oznámil už v roce 2006, že tomu udělá přítrž a musí se šetřit. A tak Ford dokázal finanční krizi ustát. Dnes, když je opět na silných nohou a prodeje v Americe rostou raketovým tempem (zvlášť u Fordu F-150), už tahle politika ztratila na významu.
Americký řidič očekává od svého auta něco jiného než řidič evropský. A tak se třeba Ford Focus bude prodávat jak v Evropě, tak i v USA, ale bude s trochu rozdílným designem, rozdílným podvozkem, pohony, výbavou… Šéfdesignér Fordu Moray Callum pro britský Autocar řekl, že design nových aut se také změní na jakýsi „post-kinetický“. Auta prý bude radost řídit, ale bude se na ně i dobře koukat.
A značka Vignale, kterou Ford tak vehementně propaguje, nebude mít v budoucnu žádný vlastní model, ale půjde skutečně jen o nejvyšší a nejluxusnější verze modelů. Zajímavé je, že Vignale bude dokonce i nový Ford Fiesta.