Hlavní obsah

Ford bude zase rozdělovat modely podle trhů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ford přečkal finanční krizi i díky tomu, že se jeho představitelé rozhodli pro extrémní snížení nákladů. Toho docílili zrušením rozdílných modelů pro různé trhy. Strategii One Ford, kdy stejné auto prodávali v Evropě, USA i Austrálii ale znova mění.

Foto: Ford

Ford Focus pro americký trh

Článek

Ford dlouhá léta praktikoval politiku rozdílných trhů a rozdílných modelů. Takže třeba Ford Fusion v Evropě bylo malé levné autíčko, ale v Americe to byl sedan, který by mohl být jmenován bratrem evropského Fordu Mondeo. Ale s jinou technikou i designem. Schválně porovnejte Fordy Fusion roku 2006 v Evropě a Americe:

Foto: Ford

Ford Fusion z roku 2006 pro Evropu

Foto: Ford

Ford Fusion z roku 2006 pro USA

Jenže finanční krize dolehla na automobilky hodně drtivě a šéf Fordu Alan Mulally oznámil už v roce 2006, že tomu udělá přítrž a musí se šetřit. A tak Ford dokázal finanční krizi ustát. Dnes, když je opět na silných nohou a prodeje v Americe rostou raketovým tempem (zvlášť u Fordu F-150), už tahle politika ztratila na významu.

Americký řidič očekává od svého auta něco jiného než řidič evropský. A tak se třeba Ford Focus bude prodávat jak v Evropě, tak i v USA, ale bude s trochu rozdílným designem, rozdílným podvozkem, pohony, výbavou… Šéfdesignér Fordu Moray Callum pro britský Autocar řekl, že design nových aut se také změní na jakýsi „post-kinetický“. Auta prý bude radost řídit, ale bude se na ně i dobře koukat.

A značka Vignale, kterou Ford tak vehementně propaguje, nebude mít v budoucnu žádný vlastní model, ale půjde skutečně jen o nejvyšší a nejluxusnější verze modelů. Zajímavé je, že Vignale bude dokonce i nový Ford Fiesta.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám