Značka SsangYong restartuje svůj život. Po totálním úpadku se pod indickými křídly snaží znovu vzkřísit a představuje s železnou pravidelností co půl roku jeden koncept a každý rok nové skutečné auto. A po startu dnes již produkčních Korando nebo Tivoli je řada na Rextonu. Jeho předskokan, tedy studie těsně přiléhající k předsériové výrobě, se jmenuje LIV-2.

Auto vypadá moc dobře. Řekněte sami – odhadli byste, že tohle auto patří značce, která dlouhá léta okupovala první příčky mezi nejošklivějšími vozy světa? Podle nás je design moc povedený a v Evropě by si určitě našel nějaké příznivce. Zvlášť, pokud by byl prodej podpořen dobrou cenou.

Ssangyong LIV-2

SsangYong LIV-2

FOTO: SsangYong

Ssangyong LIV-2

SsangYong LIV-2

FOTO: SsangYong

Auto s rozměry 4850 x 1960 x 1800 mm má pod kapotou místo pro motor. To není nic překvapivého. Ale zatím SsangYong o svých motorizacích mlčel a my teď víme, a navíc to dokazuje, že značka je opravdu připravena na výrobu vozu, že tu může být buď zážehový dvoulitr (225 koní, 350 Nm) nebo vznětový čtyřválec 2,2 l (181 koní, 420 Nm).

Zvlášť ten benzínový je zajímavý. Vstřikování má extra vysoké tlaky (2000 barů) a k tomu nízkootáčkové turbodmychadlo s variabilním nastavením lopatek. Oba motory budou v nabídce se šestistupňovou manuální převodovkou a také s automatem. Benzínový agregát získá šest a naftový sedm stupňů.

Ssangyong LIV-2

SsangYong LIV-2

FOTO: SsangYong

Ssangyong LIV-2

SsangYong LIV-2

FOTO: SsangYong

Auto dostane všechna ta elektronická hejblátka, která dokážou sledovat cokoli kolem vozu, sklápět dálková světla, nouzově brzdit i před chodcem apod. Koncept má speciální terénní kola a elektricky výsuvný práh. Uvnitř pak jsou masážní sedadla, dotykové obrazovky apod. Uvidíme, co z toho se dostane do sériové výroby.