Boxer s dvoulitrovým objemem opravdu není žádný velký nástroj na pořádné sportování. Ani na tuning. A tak když někdo, jako například majitelé australské firmy StreetFX, chce něco víc, tak musí sáhnout po jiném agregátu.

A tady nasadili pod přední kapotu vidlicový šestiválec z Nissanu GT-R. Objem má v základu 3,8 litru, tady ovšem je převrtaný na 4,1 l a k tomu ještě dvě ohromná turbodmychadla HKS. Výkon ještě není úplně přesně změřený. Přece jen auto je ještě v procesu úprav. Ale GT1000, tedy tuningový paket s tímto názvem, slibuje vymáčknutí tisíce koní z motoru.

Toyota GT86 s motorem z Nissanu GT-R

Toyota GT86 s motorem z Nissanu GT-R

FOTO: StreetFX

Toyota GT86 s motorem z Nissanu GT-R

Toyota GT86 s motorem z Nissanu GT-R

FOTO: StreetFX

Samozřejmě že bylo nutné upravit vlastně všechno. I sám motor nezůstal bez úprav, protože musel být zasazen co nejvíc dolů a dozadu, má suchou vanu. Klasická převodovka odešla někam do regálu a nahradila ji sekvenční šestistupňová ze závodních osmiválcových speciálů, které v Austrálii závodí.

Úpravám prý neunikly ani brzdy (šestipístkové) díly podvozku, výfuk…

Tohle auto zatím nemá cenovku. Staví se zatím pro vyzkoušení a až bude opravdu vyladěné, hodlají technici ze StreetFX stavět auto na zakázku, a to jak pro závodní užití, tak i na silnice.