Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec pod kapotou Clubsport S má výkon 228 kW (310 koní). Klasický Clubsport pak nabízí 195 kW (265 k). Rozdíl je to markantní, ale je možné mít ještě víc. Stačí vzít slabší kousek a zavézt ho do německé firmy ABT.

Ta totiž dokáže zvednout výkon až na 250 kW (335 koní), což znamená na dostřel Fordu Focus RS. Stejně tak se zvedá i točivý moment z 350 na 430 Nm.

ABT Volkswagen Golf GTI Clubsport

ABT Volkswagen Golf GTI Clubsport

FOTO: ABT

ABT Volkswagen Golf GTI Clubsport

ABT Volkswagen Golf GTI Clubsport

FOTO: ABT

Změn pod kapotou může být víc. Například je vyvinuto nové pružení, které disponuje i novými zkrutnými stabilizátory. Také brzdy mohou být posíleny, a to třeba výměnou kotoučů za větší (370 x 35 mm) a také třmenů, které mohou mít i šest pístků.

Samozřejmě, že ABT dokáže nabídnout ohromné množství úprav karoserie a také instalaci nových kol vlastního designu i mnohých známých značek. V nabídce jsou ráfky o průměru 18 až 20 palců.

ABT Volkswagen Golf GTI Clubsport

ABT Volkswagen Golf GTI Clubsport

FOTO: ABT

Cena zatím nebyla stanovena, ale například u klasického modelu R stojí zvýšení výkonu na 221 kW 4390 eur, v přepočtu cca 119 000 Kč.