V minulosti Škoda nabízela verze GreenLine pro všechny své modely kromě citigo, později zůstala v nabídce jen octavia a superb. V sousedním Německu je stále možné koupit Superb GreenLine, v Česku už si ale „zelenou” octavii ani superb nekoupíte. Jedinou výjimkou je podle automobilky situace, kdy by si více kusů objednal fleetový zákazník.

Verze GreenLine se dodávaly s naftovým motorem 1.6 TDI a vždy s manuální převodovkou. Další nedílnou součástí byl snížený podvozek, pneumatiky s nízkým valivým odporem, systém start-stop (nyní již nabízený standardně do všech škodovek) nebo některé drobné optimalizace karoserie.

Škoda Superb Greenline

Škoda Superb GreenLine

FOTO: Škoda Auto

Verze GreenLine má navíc selektivní katalytickou redukci, kterou jinak šestnáctistovka nemá. V praxi to znamená, že budete mít o trochu nižší spotřebu paliva (protože verze SCR likviduje NOx vstřikováním „nadbytečného” paliva), ale zase utratíte peníze za močovinu, kterou budete muset v závislosti na jízdním stylu každých cca dvanáct tisíc kilometrů dolévat. Spoustu zájemců o verzi GreenLine to jistě odradilo. Více se dočtete v našem nedávném testu Superbu GreenLine. [celá zpráva]

„Značka Škoda aktuálně připravuje model Superb s plug-in hybridním pohonným ústrojím, hybridní technologie bude rovněž v budoucnu nedílnou součástí SUV-ofenzivy značky Škoda,” uvedl pro Novinky Vítězslav Pelc z tiskového oddělení značky.