Stav najetých kilometrů uváděný při prodeji se u 48 procent aut pohybuje v rozmezí 100 000 až 200 000 kilometrů, průměrný udávaný stav tachometru byl v první polovině tohoto roku 159 000 km.

Podle ředitele Cebie Martina Pajera je na trhu patrný vliv rostoucího počtu dovážených ojetých vozů, které jsou stáčeny zhruba o polovinu častěji než auta českého původu.

Vzrostl i podíl omlazených vozidel, a to na 24 procent. Znamená to, že téměř každé čtvrté vozidlo je ve skutečnosti průměrně starší o 1,8 roku, než tvrdí prodejce.

Nejčastěji se stáčejí škodovky

Nejčastěji stáčenými značkami jsou vedle Škody a Volkswagenu Audi, BMW, Ford a Renault. Naopak nejméně se stáčí tachometry u korejských značek Kia a Hyundai. Například u značky Hyundai mělo podle zjištění Cebie loni stočený tachometr 18 procent vozů i30 a u Kii 16 procent ojetin modelu Cee´d.

Držitelem rekordu v počtu snížených kilometrů je Volkswagen Passat stočený o 500 000 kilometrů na 250 000 ujetých kilometrů.

Kuriózní je i BMW, kde podvodník snížil počet kilometrů ze 431 000 na 43 100 kilometrů umazáním jedné nuly. Jiné BMW řady 7 bylo nabízeno s 229 215 kilometry, přitom před rokem mělo najeto 690 000 km. Bylo tedy stočeno minimálně o 460 000 km.