A nejen to. Problémy, které brání masovému rozšíření elektromobilů, chce vláda řešit dost akutně. Vytvořila jakousi pracovní skupinu, jde například o společné partnerství 35 nových stran, které budou společně vyvíjet lepší nabíjecí stanice a akumulátory. Vše pod dohledem vlády a za přispění vlády.

Nejvíce zajímavými jsou body právě ohledně zvýšení rychlosti dobíjení automobilů. Nedávno představila Tesla svou novou stanici se 145 kW, což je dnešní maximum. Bílý dům však zařadil do programu požadavek na výšení této hodnoty až na 350 kW. To by znamenalo dobití akumulátorů na dojezd 200 mil (321 km) za pouhých 10 minut.

Už dlouhodobě fungující konsorcium Battery500 slíbilo, že vyvine akumulátory, které budou levné. Jak moc? Slíbili, že 100 dolarů za kWh (2500 Kč/kWh). Dnešní Nissan Leaf s kapacitou 24 kWh v akumulátorech by tak měl akumulátorovou sadu za 60 000 Kč.

Slibovali milión elektromobilů do roku 2015

Na summitu udržitelné dopravy pak byl podepsán dokument Řídících principů pro elektrická vozidla a poplatků za použití infrastruktury, který ratifikovala velká část dnes už dávno spolupracujících stran: Tesla, BMW, Nissan, Ford, General Motors, ChargePoint, Kalifornie Air Resources Board, a stát Kalifornie. Je zajímavé, že tradiční odpírači stále chybí. Ve výčtu je snadno objevíte.

Uvidíme, jak Obamova administrativa zamázne nesplněný slib z roku 2011, že do roku 2015 bude jezdit na silnicích USA jeden milión elektromobilů. Slib nepadl ani v roce 2016. Teď už raději žádná data nejsou v žádném dokumentu zveřejňována.