Častý nářek, že auta mají větší spotřebu, než jakou udává výrobce, je téměř vždy pravdivý. Na vině je nedokonalý, desítky let zastaralý měřící cyklus. V některých případech se ale dá dostat na hodnoty zřetelně nižší, než jaké uvádí výrobce. To je případ nejrůznějších eko-jízd, třeba té, kdy nový transporter ujel tisícovku kilometrů se spotřebou 4,9 l. [celá zpráva]

Dva Norové se s benzínovým čtyřválcovým mustangem dostali ještě níže: jejich spotřeba dosáhla po ujetí 1249 kilometrů nikoli nezajímavých 4,87 l/100 km. Oficiální kombinovaná spotřeba Mustangu 2.3 EcoBoost přitom činí o 40 procent více - rovných osm litrů na sto ujetých kilometrů.

Ford Mustang

Ford Mustang

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Pomalá jízda je také nebezpečná

Perličkou rekordní jízdy byla policejní kontrola pouhou hodinu od vyjetí. Na posádku mustangu kdosi zavolal policii, protože se mu zdála podezřelá jejich nezvykle pomalá jízda. „Policisté měli podezření na jízdu pod vlivem a vyrazili nás zkontrolovat,“ uvádí dvojce norských jezdců.

Nic proti úspoře paliva, je dobré si ale uvědomit, že jízda zaměřená na extrémní spotřebu může být nebezpečná - kromě toho, že pomalu jedoucí auto může překážet ostatním účastníkům se neustálé sledování optimální rychlosti a snaha nepoužívat brzdový pedál odvádí pozornost a může být i neohleduplná. Samozřejmostí náročných eko-jízd je i vypnutí klimatizace, což je v parném létě další faktor, který značně ovlivňuje možnosti soustředění řidiče.