Čtyřiadvacetihodinovka, která se jezdí v LeMans, je jeden z nejslavnějších automobilových závodů světa. A kdysi tu kralovaly vozy Bugatti. Ale je pravda, že vavříny získané na tomto okruhu už mají na sobě tak vysokou vrstvu prachu, že už ani nejsou vidět. Vždyť dvě vítězství se datují do let 1937 a 1939. To nevadí. Když má jít o marketing značky vyrábějící nejrychlejší sériová auta světa, nic není zaprášené dost. A navíc, právě na LeMans se můžou k vozu přichomýtnout evropští miliardáři.

A tak LeMans uvidělo pod plynem jedoucí Bugatti Chiron, zatím v předsériové verzi, protože ta sériová ještě nemá schválení pro silniční provoz. A ukázalo se, že auto je to opravdu schopné. Vždyť na okruhu dosáhlo rychlosti skoro 380 km/h, což je víc než jakýkoli speciál pro skutečný závod.

Navíc tohle auto s šestnáctiválcem s výkonem 1103 kW (1500 koní) a točivým momentem 1600 Nm neřídil žádný závodní mistr, ale Wolfgang Dürheimer, generální ředitel značky Bugatti. Takže i v tomhle můžeme vidět solidní příslib toho, že chiron se může v budoucnu skutečně stát nejrychlejším vozem světa. Tedy až mu připraví pořádné pneumatiky. [celá zpráva]