Mercedes už má v historii víc aut na vodík – řadu A i B už díky sendvičové konstrukci podvozku přestavěl na vodíkový pohon a všechny komponenty schoval právě do této dvojité podlahy. Teď tu máme nový vůz a už to není jen technické cvičení, ale reálný vůz, který se bude prodávat.

Mercedes-Benz GLC F-Cell

Mercedes-Benz GLC F-Cell

FOTO: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC F-Cell

Mercedes-Benz GLC F-Cell

FOTO: Mercedes-Benz

Bohužel zatím toho značka o voze moc neřekla. Netušíme jeho výkonové ani dynamické parametry. Víme, že pod kapotou jsou dvě nádrže na celkem osm kilogramů vodíku, které by se měly doplnit na tankovací stanici za pouhé tři minuty. Vodík bude samozřejmě používán ve speciálních nádobách, kde se z vodíku a kyslíku při slučování odpoutává elektron, který je zachytáván a používán pro pohon elektromotorů.

Auto má navíc akumulátory o kapacitě 9 kWh, na které je možné dojet až padesát kilometrů. Samozřejmě se jedná o plug-in verzi, akumulátory se tak dají dobít ze zásuvky.

Mercedes-Benz GLC F-Cell

Mercedes-Benz GLC F-Cell

FOTO: Mercedes-Benz

Auto se začne prodávat v Německu, Japonsku a USA, Velká Británie dostane vůz až v roce 2018. Samozřejmě vše závisí na postavení plnicích stanic na vodík.