Tuto situaci už řešila spousta majitelů mobilů nebo počítačů. Aktualizace leckdy přístrojům nepomohly. Naopak. Staly se velkým problémem, který nakonec skončil „klinickou smrtí“ přístroje. A protože auta dnes pracují s podobnou technikou, postihuje a bude je to postihovat ve stále větší míře.

Posledním příkladem je Lexus a jeho vozy vyrobené v letech 2014 až 2016 a také nejnovější Toyota Land Cruiser. Jejich systémy mají v sobě zabudovaný automatický update, který stahuje aktualizace v případě připojení k internetu. Bohužel po aktualizaci vše zkolabovalo a velká dotyková obrazovka zůstala černá. Nejde tak ovládat navigaci, rádio, parkovací kameru a částečně i klimatizaci. Kolika vozů se to týká, se zatím neví.

Od českého zastoupení značky Lexus nám došlo po několika dnech vyjádření, že tento problém se netýká evropských specifikací vozů. Problém byl u těch s americkou technikou, která přijímá příjem rádia v HD rozlišení, což v Evropě zatím není.

Není jediný

Lexus ovšem v tomhle není sám. Není to výjimka. Už od dob prvních instalací vestavěných navigací se podobné excesy objevují. Samozřejmě že čím více elektroniky, tím větší náchylnost k podobným případům. Takže nejvíce kritizovaným vozem s podobnými problémy je Tesla S (a nově i X), kde místo ovladačů na středovém tunelu je jeden ohromný dotykový displej. Jenže ten začíná po pár stovkách ujetých kilometrů poblikávat a zamrzá.

Tesla Model S (2016)

Tesla Model S (2016)

FOTO: Tesla