Na délku se auto zvětšilo o osm centimetrů na 4447 mm. Rozvor se natáhl o 62 mm na 2675 mm. Kufr narostl o 90 litrů na 520 litrů. Světlá výška činí 219 mm. Přitom auto zhublo přibližně o 100 kg. To jsou asi ty nejzákladnější charakteristiky nového vozu, který byl právě představen.

Je třeba ještě doplnit, že vůz je široký 1840 mm, vysoký 1624 mm a zavazadelník se může zvětšit po sklopení zadních sedadel (složí se do rovné podlahy) na 1520 l.

Video

Nová generace Peugeotu 3008 se přesunuje do kategorie SUV

Zdroj: Peugeot

Základ auta je v podvozku EMP2, tedy v tom, na kterém jezdí současný model 308. Ramena zavěšení jsou hliníková, což je jeden z mnoha důvodů, proč je auto výrazně lehčí. Těmi dalšími jsou například kapota a zadní víko z plastu nebo hliníkové blatníky.

3008 bude mít velmi zajímavý interiér. Především řidič bude mít hodně futuristické pracoviště, kde bude vládnout ohromný displej i-Cocpit o úhlopříčce 12,3 palce nahrazující přístroje. Takže to, co dnes nabízí třeba Audi nebo Volkswagen za velké peníze, se objeví i u Peugeotu. Uprostřed pak bude osmipalcová obrazovka infotainmentu, přes kterou se bude nastavovat prakticky všechno – od rádia, přes klimatizaci, 3D navigaci nebo mobilní aplikace (podporuje MirrorLink, Android Auto a Apple Carplay).

Peugeot 3008

Peugeot 3008

FOTO: Peugeot

Auto dostane kompletní balíček bezpečnostní výbavy, takže na co si vzpomenete, to bude 3008 mít, včetně automatického brzdění, adaptivního tempomatu, sledování okolí pomocí kamer, automatického parkovacího asistentu apod.

Šest motorů

V nabídce bude šestice motorů – dva benzínové a tři naftové. Začneme těmi benzínovými - 1.2 PureTech (96 kW/130 k) a 1.6 THP (121 kW/165 k). U dieselů najdeme 1.6 BlueHDi (74 kW/100 k, 88 kW/120 k) a 2.0 BlueHDi (110 kW/150 k, 132 kW/180 k). V nabídce budou manuální a automatické šestistupňové převodovky, nejsilnější benzíňák nabídne pouze automat a naopak nejslabší nafťák pak pouze manuální pětikvalt.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

FOTO: Peugeot

Peugeot 3008

Peugeot 3008

FOTO: Peugeot

O tom, zda by auto mělo někdy dostat pohon všech kol, se zatím nikde nepíše, takže pravděpodobně bude auto zatím jen s pohonem jedné nápravy.

Zajímavostí je, že automobilka nabídne k vozu skládací elektrokoloběžku nebo elektrokolo, které budou mít místo v kufru a budou se moci nabíjet za jízdy z vozidla.

Prodej auta začne v říjnu tohoto roku, takže na ceník si budeme muset ještě chvíli počkat.

Peugeot 3008

Peugeot 3008 (2009)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky