Článek
Řadový šestiválec s hliníkovou klikovou skříní a hlavou válců a dvoukomorovým turbodmychadlem TwinPower Turbo je nově o 10 kW (14 k) výkonnější. Pohonná jednotka má nejnovější generaci systému variabilního ovládání ventilů Valvetronic.
Proti předchozí evoluci získal tedy 250 kW/340 k, což znamená nejenom mírně lepší dynamiku, ale i nižší spotřebu paliva. BMW dokonce změnilo označení na 140i, respektive 240i, ovšem je to samozřejmě „vylhané” označení, poněvadž čtyřválec pod kapotou motoru opravdu nenajdete.
BMW uvádí, že zrychlení na „stovku” je ve všech čtyřech nabízených modelech rychlejší o 0,2, respektive 0,3 sekundy. Kupříkladu model M240i Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 s (samočinná převodovka: 4,6 s), při použití pohonu všech kol za nikoliv nezajímavých 4,4 sekundy.
Na výběr pro všechny varianty je buď šestistupňová manuální převodovka, nebo osmistupňový automat. Standardně je poháněná zadní náprava, pokud ale z nějakého důvodu budete chtít, můžete si přikoupit pohon všech kol xDrive.
Upravený motor zamíří pod kapoty BMW M140i (3dveřové, 5dveřové), M240i Coupé a M240i Cabrio od června, prodejní ceny neznáme, ale s největší pravděpodobností zůstanou na stejné úrovni.