Řadový šestiválec s hliníkovou klikovou skříní a hlavou válců a  dvoukomorovým turbodmychadlem TwinPower Turbo je nově o 10 kW (14 k) výkonnější. Pohonná jednotka má nejnovější generaci systému variabilního ovládání ventilů Valvetronic.

Proti předchozí evoluci získal tedy 250 kW/340 k, což znamená nejenom mírně lepší dynamiku, ale i nižší spotřebu paliva. BMW dokonce změnilo označení na 140i, respektive 240i, ovšem je to samozřejmě „vylhané” označení, poněvadž čtyřválec pod kapotou motoru opravdu nenajdete.

Silnější moor má i kabrio odvozené z řady 2.

Silnější motor má i kabrio odvozené z řady 2.

FOTO: BMW

BMW uvádí, že zrychlení na „stovku” je ve všech čtyřech nabízených modelech rychlejší o 0,2, respektive 0,3 sekundy. Kupříkladu model M240i Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 s (samočinná převodovka: 4,6 s), při použití pohonu všech kol za nikoliv nezajímavých 4,4 sekundy.

Na výběr pro všechny varianty je buď šestistupňová manuální převodovka, nebo osmistupňový automat. Standardně je poháněná zadní náprava, pokud ale z nějakého důvodu budete chtít, můžete si přikoupit pohon všech kol xDrive.

Upravený motor zamíří pod kapoty BMW M140i (3dveřové, 5dveřové), M240i Coupé a M240i Cabrio od června, prodejní ceny neznáme, ale s největší pravděpodobností zůstanou na stejné úrovni.