Nový třílitrový motor disponuje největším výkonem 294 kW/400 k a točivým momentem 760 Nm. Jedná se tak světově o nejvýkonnější naftový šestiválec pro osobní automobily. Řadový šestiválec spoléhá na přímé vstřikování common-rail pracující s tlakem 2500 bar a již zmiňovaná čtyři turbodmychadla, která proti minulé generaci téhož motoru jedno dmychadlo přidávají.

Dvě turbodmychadla jsou nízkotlaká, zbývající dvojice vysokotlaká. Nízkotlaká jsou v činnosti vždy, a co je zajímavé, jsou chlazena vodním kompresorem. Maximální tlak ve spalovacím prostoru se zvětšil z 200 na 210 barů. Motor má katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction) a pro činnost motoru je tedy nutné dolévat močovinu (AdBlue).

BMW uvádí, že při pouhých 1000 otáčkách máte k dispozici 450 Nm, mezi dvěma až třemi tisíci pak přichází vrchol v podobě 760 Nm. Pro úplnost: největší výkon (400 k) je k dispozici při 4400 otáčkách.

BMW 750d xDrive: nový vznětový šestiválec má 4 turbodmychadla

BMW 750d xDrive: nový vznětový šestiválec má čtyři turbodmychadla.

FOTO: BMW

Stovka za 4,6 s, spotřeba pod šest

Převedeno do čísel dokumentujících dynamiku: stovka za 4,6 sekundy (prodloužená verze L - 4,7 s) a nejvyšší rychlost klasicky omezená při 250 km/h. Udávaná spotřeba paliva v kombinovaném režimu je 5,7 l až 5,9 l na 100 km v závislosti na použitých pneumatikách. Převodovka je osmistupňová automatická (Steptronic), síla šestiválce se přenáší na všechna čtyři kola.

Nový model s označením BMW 750d xDrive bude v prodeji od července (včetně prodloužené verze L), cena zatím nebyla stanovena.