První nehoda se stala před týdnem v Plzni, kdy se vozidlo vklínilo mezi žáka a jeho učitele, který jej doprovázel. Žák poté, co s ním ztratil učitel vizuální kontakt, zazmatkoval a havaroval, uvedl Horázný s tím, že nehoda naštěstí skončila jen s mírným zraněním.

Nová pravidla, kdy žák po zvládnutí techniky jízdy na motocyklu jezdí v provozu na motocyklu sám, a nikoli spolu s instruktorem, platí od loňského listopadu. Výcvik ale zpravidla začíná až s příchodem teplého počasí. Běžní řidiči podle Romana Budského z Týmu silniční bezpečnosti zatím nedokážou žáky a učitele autoškol na silnicích poznat, protože jsou zvyklí, že donedávna vždy seděli za sebou na jednom motocyklu.

Doprovodné vozidlo má být přitom označeno cedulkou autoškola. Chybí ale dostatečná osvěta řidičů, žádnou kampaň k této problematice například dosud neuskutečnilo ministerstvo dopravy, dodal.

Většinou jsou kurzy dražší

Nová pravidla řada autoškol kritizovala s tím, že výcvik zdraží, část z nich proto během této sezóny původně kurzy nechtěla vůbec otevírat.

Částečné zdražení připouští i Horázný, asociace nicméně změnu od začátku podporovala. Zdražení je podle něj důsledkem vyššího počtu odježděných hodin, které budou muset žadatelé absolvovat, výsledkem ale má být více zkušených řidičů motocyklů, což se projeví i na statistikách nehodovosti.

Právě mladí motorkáři jsou podle Budského jednou z nejohroženějších skupin. Ve statistikách počtu nehod začínajících řidičů v přepočtu na ujeté kilometry zaujímá Česká republika druhou nejhorší pozici v rámci Evropy za Rumunskem. Žadatelé o řidičský průkaz by tak podle něj měli již při kurzech v autoškole prokázat, že sami dokážou motocykl řádně ovládat.