Volkswagen v nejbližších měsících plánuje ukázat hned tři pseudoterénní modely - auto velikosti pola, golfu a pak novou generaci osvědčeného SUV touareg. No a čerstvá studie, prezentovaná v Číně, hodně naznačuje. Stačí se podívat na její tvary a je zřejmé, že tohle auto je více sériová verze než bláznivý nereálný koncept, se kterým tu a tam nějaká automobilka na autosalonu přijde (v posledních letech čím dál méně).

O pohon 5070 mm dlouhého modelu se stará podobná kombinace jako u hybridního Passatu GTE. V případě T-Prime GTE není pod kapotou přeplňovaná čtrnáctistovka, nýbrž benzínový dvoulitrový motor, rovněž s turbem. Pomáhá mu elektromotor, celkový výkon činí 280 kW (380 k) a točivý moment nabízí až 700 Nm.

Volkswagen T-Prime GTE (koncept, 2016)

Volkswagen T-Prime GTE (koncept, 2016)

FOTO: VW

Volkswagen T-Prime GTE (koncept, 2016)

Volkswagen T-Prime GTE (koncept, 2016)

FOTO: VW

Kola mají 22 palců, interiér dva obří displeje

Jde o koncept, takže kola jsou obrovská, předimenzovaná -  22 palců (rozměr pneumatik 285 /40). Koncept je plně funkční, 0-100 km/h zvládne za šest sekund a jede přes 220 km/h. Zajímavostí je použití pohonu všech kol Haldex, zadní kola tedy neroztáčí pouze elektromotor. Což je další indicie, že se díváte na budoucí touareg.

Volkswagen T-Prime GTE (koncept, 2016)

Volkswagen T-Prime GTE (koncept, 2016)

FOTO: VW

Za pozornost stojí také interiér, který kromě digitálních „budíků” (velikost obrazovky je 12,3 palce) obsahuje i obří 15palcový zaoblený barevný displej na přístrojové desce. Ovládá se výhradně dotykem, pod displejem nejsou žádná tlačítka.

Detail dispeleje multimediálního systému

Detail displeje multimediálního systému

FOTO: VW