Hlavní obsah

Audi ukázalo své nejostřejší kupé, verze TT RS má 400 koní

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na autosalonu v Pekingu ukázalo německé Audi kromě prodlouženého modelu A4 také něco mnohem zajímavějšího - dlouho očekávanou verzi TT RS, která na trh dorazí nejenom jako kupé, ale i v otevřeném provedení roadster.

BEZ KOMENTÁŘE: Audi TT RS (2016)Video: Audi

 
Článek

Verze RS má proti běžným TT větší otvory pro přívod vzduchu, jiný přední spoiler a pevné zadní křídlo. Automobilka nejvýkonnější verzi nabízí nejenom jako kupé, ale též v provedení roadster. Výkon, respektive točivý moment, hliníkového pětiválce se přenáší vícelamelovou mezinápravovou spojkou na všechna čtyři kola.

Bohužel manuální převodovku byste v autě hledali marně – jediné možné provedení je to se sedmistupňovou převodovkou S tronic.

Foto: Audi

Audi TT RS (2016)

„Malé R8” má standardně devatenáctipalcová kola, na přání dvacetipalcová kovaná. Standardní odvětrávané ocelové kotouče s vnitřním chlazením (vpředu) lze vyměnit za keramické brzdy. V nabídce příplatkové výbavy nechybí sportovní podvozek s adaptivními tlumiči magnetic ride.

Foto: Audi

Audi TT RS (2016)

Foto: Audi

Audi TT RS (2016)

Stovka za skvělý čas – 3,7 sekundy

Pětiválcový 2,5litrový motor je s 294 kW (400 k) o 60 koní výkonnější než u současné generace. Točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm v rozsahu otáček 1700 do 5850. TT RS Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, což bylo ještě před deseti lety vyhrazeno pro teritorium ryzích supersportů.

Roadster je v této disciplíně trochu pomalejší (3,9 s). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání může být „posunuta” na 280 km/h.

Prodej TT RS bude v Česku zahájen letos na podzim, ceny zatím importér nesdělil.

Foto: Audi

Audi TT RS (2016)

Foto: Audi

Audi TT RS (2016)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám