Rizikům skrytých vad se přitom dá do značné míry předejít nebo je snížit na minimum. Kromě důkladného administrativního prověření (vozidlo v zástavě, kradené) se vyplatí důkladná kontrola technického stavu. A tam nestačí zkušební jízda, auto je potřeba připojit na diagnostiku, zjistit tloušťku laku, auto zvednout a prozkoumat zespodu atd.

Více než polovina lidí (58 procent) se při koupi ojetiny poradí s partnerem/partnerkou, automechanika si přizve pouhých 44 procent respondentů. Zajímavé ale je, že celých 66 procent zájemců o ojeté vozidlo tvrdí, že se s automechanikem před koupí vůbec neporadí.

„Podle našeho zjištění je na českém trhu až osmnáct procent aut, které z důvodu špatného technického stavu nebo nekvalitní opravy nesplňují bezpečnostní standardy,“ uvedl Petr Přikryl, předseda Asociace autobazarů (APPAA).

Čtěte také:
Kupujete ojeté auto? Pár rad, jak nenaletět