Nová Tesla Model S dostala příď podobnou loni uvedenému Modelu X a letos představenému a stále nedodělanému Modelu 3, na nějž automobilka, přestože není zdaleka provozuschopné, registruje desítky tisíc objednávek. Nové jsou u Modelu S také světlomety, které jsou adaptivní a využívají výhradně diody.

Uvnitř vozu jsou přední sedadla s odvětráváním (vyhřívání bylo k dispozici již předtím), nový je i HEPA filtr pro vstup vzduchu dovnitř vozu a dřevěné obložení.

Tesla Model S (2016)

Tesla Model S (2016)

FOTO: Tesla

Čtyři verze elektrického motoru

V nabídce jsou pro tento elektromobil čtyři motorizace. Základem je verze označovaná jako S 70, která nabídne 235 kW (320 k) a 440 Nm. Dojezd činí zhruba 370 km.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Tesla Model S - původní

Zdroj: Právo

Model S 70D má výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 525 Nm. Následuje S 90D s pohonem všech kol. Celkový výkon je 311 kW (423 k) a točivý moment 659 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje S 90D za 4,2 sekundy, rozjede se na 250 km/h a na jedno nabití ujede až 473 km.

Vrcholem je provedení S P90D. Dva elektromotory totiž produkují 345 kW (470 k) a točivý moment monstrózních 970 Nm. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, akcelerace z klidu na 96 km/h zabere 3,1 sekundy a se speciálním paketem dokonce „supersportovní” 2,8 sekundy.

Novinkou je 48A nabíječka, která zkrátí čas potřebný k dobití baterií. Přesné časy ale automobilka, která v Česku nemá oficiální zastoupení, neuvádí. V USA stojí omlazený Model S v přepočtu 1,7 miliónu korun.

Tesla Model S (2016)

Tesla Model S (2016)

FOTO: Tesla