Audi pro supersportovní spyder použilo klasickou plátěnou střechu, která je lehčí než klasická plechová střecha. Ta se stáhne po stisknutí tlačítka za dvacet sekund, a to až do rychlosti 50 km/h.

Proti předchůdci – rovněž s plátěnou střechou – se díky výraznějšímu využití hliníku a uhlíkových kompozitů podařilo ušetřit více než metrák, nová R8 Spyder váží 1612 kilogramů (bez pohonných hmot a provozních náplní).

Audi R8 Spyder (2016) se poprvé ukázalo na autosalonu v New Yorku v březnu.

Audi R8 Spyder (2016) se poprvé ukázalo na autosalonu v New Yorku v březnu.

FOTO: Audi

Desetiválec se zdvihovým objemem 5,2 litru a dvojitým vstřikováním je umístěn na ideálním místě – uprostřed, před zadní nápravou. Motor ze sebe dostane až 540 koní (397 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 540 Nm při 6500 otáčkách. Stovku dáte za 3,6 a rozjet to můžete na 318 km/h.

Audi R8 Spyder (2016)

Audi R8 Spyder (2016)

FOTO: Audi

O řazení se stará sedmistupňový automat S tronic, výkon se přenáší na všechna čtyři kola. Výroba probíhá s velkým podílem ruční práce v továrně v Neckarsulmu. Prodejní cena zatím nebyla stanovena. Tuzemský importér nyní začal prodávat kupé, to přijde na nejméně 4,2 miliónu korun.

Audi R8 Spyder (2016)

Audi R8 Spyder (2016)

FOTO: Audi