"První dva měsíce podtrhly pozitivní vývoj značky. Vysoké poptávce se v celosvětovém měřítku těšily zejména naše nové modely Fabia a Superb," řekl Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. Poptávka vzrostla i po modelu Škoda Yeti.

V západní Evropě dodala Škoda v únoru zákazníkům 32 500 vozů, což představuje nárůst o 9,8 procenta. Zvýšené prodeje zaznamenala v Německu, celosvětově druhém nejsilnějším trhu značky, kde dodávky vzrostly o 14,7 procenta na 12 100 vozů.

Ve východní Evropě mimo Rusko se dodávky zákazníkům zvýšily o 11,8 procenta na 2500 vozů. Výrazný růst zaznamenaly pobaltské státy a země jako Bosna, Rumunsko nebo Srbsko. V obtížném tržním prostředí Ruska dodala značka zákazníkům 4100 vozů, meziročně o 27,4 procenta méně.

Škodovky se dobře prodávaly i ve střední Evropě

Růstu dosáhla Škoda také ve střední Evropě; zde značka zvýšila počet vozů dodaných zákazníkům o 6,3 procenta na 15 400 vozů. Na domácím českém trhu zaznamenala značka se 7500 dodanými vozy růst o 13,6 procenta, resp. 900 automobilů.

Čína byla pro značku Škoda i v únoru hlavním odbytištěm. S 18 500 vozy překonala automobilka loňský výsledek o 4,6 procenta. Vysokého růstu dosáhla Škoda také v Izraeli, na Novém Zélandu, Tchaj-wanu nebo v Turecku.