Hlavní obsah

Citroën oficiálně představil sériový SpaceTourer

Koncern PSA se vrhá na konkurenční Volkswagen Transporter nebo Ford Tourneo Custom plnou silou. Jako první zveřejnil svůj sériový model Citroën. Jmenuje se Space Tourer a v nabídce bude ve třech délkách a v různých výbavách.

Foto: Citroën

Citroën SpaceTourer

Článek

Někdo by si mohl myslet, že model SpaceTourer je konkurence třeba pro Ford Galaxy. Jenže to jsme si mohli myslet jen do té doby, než jsme se dozvěděli, že se bude nabízet ve dvou rozvorech (327 a 392 cm) a ve třech délkách (460, 495 a 530 cm). To jasně ukazuje, že konkurentem má být podobně variabilní konkurence v podobě Fordu Tourneo Custom (vlastně Ford Transit určený pro osobní přepravu) nebo Volkswagen T6.

O Citroënu SpaceTourer jsme už psali, když byl představený se svými bratry Peugeotem Traveller a Toyotou Proace. [celá zpráva]

Pokud budou v interiéru jen dvě řady sedadel a ta druhá zaražená až dozadu, pak se za ně vejde až 1978 litrů, 2381 litrů nebo 2932 litrů nákladu do zavazadelníku.

Foto: Citroën

Citroën SpaceTourer

Samozřejmě, že místo zavazadel tu může být další řada sedadel. Auto tak může mít k dispozici místo až pro devět cestujících. Ale nemusí to tak být. Varianty uspořádání jsou velmi různorodé. Například výbavová linie Business Longue může mít šest samostatných, kůží obšitých křesel.

Pro velké rodiny

Auto cílí na velké rodiny. Například je možné objednat senzory pro prahy, kdy stačí máchnout pod ním nohou a vůz se odemkne a otevřou se boční dveře na té straně, kde k pohybu došlo. Dosud tahle vychytávka byla jen u kufrů, teď jde tedy o premiéru při otevírání dveří.

Stejně tak je jasné, že otevírané zadní okno také využijí především rodiny. V celém interiéru je hromada otevřených či uzavíratelných schránek o celkovém objemu 74 litrů. Autu samozřejmě nechybí konektory AUX nebo USB.

Foto: Citroën

Citroën SpaceTourer

V tomto typu vozidel není zrovna obvyklé mít head-up displej, ale zde se objevuje. Zajímavá je také velká navigace, automatická dálková světla nebo adaptivní tempomat.

Jen diesely

V nabídce nenajdeme jediný benzínový motor, což se ovšem v téhle kategorii ani moc neočekává. Pohonné jednotky zastupují čtyřválce o objemech 1,6 l a 2,0 l. Technické specifikace agregátů Citroën zatím nezveřejnil. Zato víme, že látka Adblue (pro katalytickou redukci oxidů dusíku) je uložena v nádrži o objemu 22,4 l. Tento objem vydrží na 15 000 km.

Foto: Citroën

Citroën SpaceTourer

Teď ještě něco k podvozku. Platforma vychází z modelů C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Je ovšem vyztužená a upravená pro těžší vůz. Je možné jej navíc zvednout a přidat pohon všech kol od firmy Dangel.

Automobil už prošel nárazovými testy zkušebny EuroNCAP a získal nejvyšší ohodnocení pěti hvězdiček. Cenu zatím firma nezveřejnila.

V Ženevě i koncept

Sériový model bude k vidění na automobilové výstavě v Ženevě. Zde se také rovnou objeví koncept Hyphen, který má dramatičtější design karoserie, moderně upravený interiér (například každé sedadlo má vlastní barvu) a podvozek má již výše uvedenou úpravu pohonu všech kol od Automobiles Dangel.

Foto: Citroën

Citroën SpaceTourer Hyphen

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám