Až dosud bránily výrobě velice přísné technické limity, které patřily především velkým konglomeracím. Jenže zamezovaly jakoukoli malosériovou výrobu. Ale nové nařízení, které letos vstoupilo v platnost, uvolňuje podmínky na různé technické normy pro auta, která budou replikami vozů starších 25 let. A DeLorean už do tohoto pohodlně zapadá.

Nový DeLorean DMC-12 se začne vyrábět, i když bude potřebovat moderní motor splňující emisní limity jako jakýkoli jiný vůz vyráběný v USA. Majitel společnosti DMC Stephen Wynne, který firmu založil v devadesátých letech pro podporu již stávajících vyrobených vozidel, ještě neupřesnil, jaký motor by se měl ve voze objevit. Přesto říká, že chce postavit něco kolem 300 aut, a to podle svého originálu – takže i s nahoru zvedacími dveřmi.

Původní sportovní kupé s výklopnými dveřmi typu gullwing se nelakovalo. Karoserie totiž byla vyrobena z nerezových plechů, takže ani žádnou ochranu nepotřebovala. Nad zadní nápravou (všechna kola nezávisle zavěšena) byl umístěn motor PRV-6 z produkce firem Volvo a Renault. Ten byl nejvíc kritizován. Výkon z 2,85litrového agregátu měl totiž pouhých 130 koní (96 kW). Maximální rychlost se pohybovala za hranicí 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h bylo udáváno za 8,5 s.

Zpátky do budoucnosti

Návrat do budoucnosti

FOTO: Universal Pictures

Mimochodem 21. října 2015 jsme se stali svědky rozmotání cyklu filmového příběhu. Budoucnost ve filmu byla pro Martyho McFlye a Dr. Emmetta Browna právě tento den. Je škoda, že nový zákon to o pár měsíců nestihl. Byl by to super dárek k tak úchvatnému výročí.

Psali jsme 21. 10. 2015
Budoucnost je tu. Dnes přicestoval do roku 2015 Marty McFly