Hlavní obsah

Loni bylo svoláno k nuceným opravám přes 51 miliónů aut

V roce 2015 bylo do servisů k nuceným opravám svoláno 51 200 000 aut. Šlo o vážné závady, např. vybuchující airbagy firmy Takata, i drobné přehmaty, jako svítící kontrolky na přístrojové desce.

Foto: Takata

Článek

Minulý rok byl pro servisy většiny značek opravdu velmi rušný. Některé firmy musely i několikrát svolávat své zákazníky, protože jejich automobily měly nějakou chybu.

Mezi největší svolávací akce patřila druhá a třetí vlna problematických airbagů značky Takata, které vybuchovaly samy od sebe. Jeden mladý muž následkem zranění dokonce zemřel.

Dalším velkým problémem bylo vypínání zapalování během jízdy. To znamenalo zablokování řízení, vypnutí všech systémů apod. Důsledkem toho zemřelo minimálně 124 motoristů a dalších 275 bylo ohroženo. Tento problém je starší a GM se k němu přiznalo až po opravdu dlouhé době. V roce 2015 začalo po deseti letech s nápravou (největší problémy dělal Chevrolet Cobalt z roku 2005).

Nedostatečná homologace či geometrie

Ovšem ve svolávacích akcích, kterých bylo minulý rok celkem 868, byla většina problémů spíš marginálních. Některé byly i úsměvné. Rolls-Royce svolal do servisu jedno auto. Šlo o model, jehož boční airbagy neměly potřebnou homologaci pro USA.

Nebo třeba Porsche Cayenne – byly svolány hned dvě motorizace tohoto sportovního SUV. Jedna benzínová a jedna dieselová, od obou pouze po jediném exempláři. Prý měly špatně seštelovanou geometrii.

Americký úřad pro bezpečnost na silnicích k dané statistice dodává, že majitelé aut by měli alespoň dvakrát ročně zkontrolovat stránky výrobce a ověřit si, jestli není právě na jejich auto oznámena svolávací akce.

Bohužel se mnoho nehod stává proto, že majitelé netuší, že právě jejich auto je jedno z nebezpečných. I proto zemřel osmnáctiletý mladík, který byl zabit špatným airbagem.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám